Arratsalde on

kaixo guztioi:

dagoeneko bloga bloggerretik wordpressera importatzen lortu dut. Momentuz ez dut bideoak igotzea lortu. Web gune zaharraren linka gehitzen dizuet, bideoak ikusi ahal izateko.

www.musicaritzen.blogspot.com

Hola a tod@s:

Por el momento he conseguido importar la web de blogger a wordpress. Todavía no he podido subir los vídeos y está todo un poco patas arriba. Os indico la direccion antigua para que por lo menos podais ver los vídeos.

"Katua", "Cat Duet"

Arratsalde on:

Egun hauetan jo eta ke ibili gara eskolan musika aritzen. Astelehenatik ostiralera kantak, entzunaldiak, dantzak…eta abar entzun dira eskolan haur hezkuntzatik lehen hezkuntzako bigarren mailara. Handiak txirula azterketa egiten ibili dira, eta orokorrean oso ongi egin dute – batzuk gehiago ikasi behar dute -.
Zuek – ikaselak, familiak… –  egin duguna pixka bat entzun ahal izateko bideoak zinzilikatzen saiatuko naiz. Batzuetan bideoak sortuko ditut entzun dugun musika adierazteko, eta beste batzuetan eginak daudenak igoko ditut. Informazioa gutxinaka agertuko da, bideoak irudien eta musiken bidez sortzeak denbora asko eskatzen duelako.

Haur hezkuntzako tailerretan “Kantiruri” lan metodoan oinarrituz, “Katua” kanta landu dugu. Umeei oso dibertigarria egin zaie. Hemen duzue musika honekin nik sortutako bideoa:

Gai honekin lotura zuzena du Rossinik idatzitako partitura “Cat duet”. Orain zinzilikatuko dudan bideoan ikusiko duzue:




Hola buenas tardes:

Estos días hemos estado cantando, bailando, tocando instrumentos… sobretodo con los más peques, ya que los mayores tenían control de flauta…que en general lo han hecho muy bien – aunque siempre hay alguien que no estudia mucho… -. Hemos hecho varias canciones en los talleres de infantil y os subo en un vídeo una de ellas “Katua” del método de trabajo “Kantiruri”. Con relación a esto el subido otro vídeo den el que podemos escuchar la obra de Rossini “Cat duet”. Espero que lo disfruteis.

Biolina / violín

Kaixo egun on guztioi!

Bloga hobetzeko nahian nabil, eta musika tresnei buruz atal berri bat sortzea bururatu zait. Askotan gelan fitxen bidez irakasten ditugu musika tresnen ezaugarriak – gehien bat arbela digitala eta abar erabiltzeko aukera ez dugun irakasleok – Kalitatezko hezkuntzaren alde daudenok trebatu behar gara teknologia guztietan, nahiz eta gelan eskura ez izan. Blogak bidea erraztu dit. Derrigorrezkoa iruditzen zait: bideoen bidez irakastea.  Hemen duzue lehenengoa.

Ea zuen gustukoa den!

Hola, buenos días a todos/as:

Estoy intentando mejorar el blog y se me ha ocurrido introducir un nuevo apartado que tendrá como nucleo central la escucha y visualización de los instrumentos musicales, tema que muchas veces trabajo en clase por medio de fotocopias – eso nos ocurre a los que no disponemos de pizarra digital y demás tecnologías –  pero eso no nos puede frenar en nuestra enseñanza diaria, así que aquí estoy, intentando llevar al aula y a las familias, por medio de este blog, la música en vivo.
¡Espero que os guste!

Eskolan musika eta jakintza orokorra bizirik. En la escuela la música y el saber vivos.

Arratsalde on.

Berandu nabil astean zehar egin dugunari buruz hitz egiteko, baina denbora pila bat behar izan dut bloga hobetzeko. Atal berri batzuk sartu ditut, espero dut zuen gustukoak izatea. Orain joan den astean egindako interesgarriena zinzilikatuko dut.

Eskolako ikasle askok musika eskoletara edo kontserbatorioetara joaten dira arratsaldeetan. Ikasle horietariko askok beraiek jotzen dituzten musika tresnak eskolara ekartzeko eskatu didate. Hasieran komenigarria ez zela pentsatzen nuen, eskolako programazioa aurrera eramateko zailagoa izango zela uste nuelako – talde bakoitzarekin 50 minutuko saioak ditut, oso gutxi da hori. Baina bloga sortu ondoren, egin zidaten eskaera hori derrigortzat jo nuen. Aukera paregabea zen eskolan lantzen ditugun edukiak barneratzeko eta ulertzeko. Zergatik ez? Bideo grabaketaren bidez, musika tresnak zuzenean ikusteko aukera paregabea nuen. Ba aurrera idei horrekin!!!

Orain grabatutako bideoak txertatuko ditut. Ikasleen babesarako ez ditut aurpegiak grabatuko, ez dira bideotan agertuko. Gelditzen zaidan lana musika tresna horiei buruzko informazio gehiago sartzea da, eta horrek denbora gehiago eskatuko dit. Bitartean espero dut grabatutako bideo horiek zuen gustokoak izango direla.

 

 Se me ha hecho tarde para contar lo más interesante o diferente que hicimos la semana pasada. He necesitado mucho tiempo para mejorar el blog. He incluido unas secciones nuevas que espero sean
de vuestro agrado.  Muchos alumnos/as del cole, me han insistido en traer los instrumentos que ellos tocan a la escuela. Siempre me he negado, porque creía que sería dificultuso terminar la programación. (Con cada grupo tengo 50 minutos de sesión semanales). Al crear el blog, me dí cuenta de que tendría opción de dejar información que en clase sería imposible mecionar por la falta de tiempo, y así tener más tiempo de música virtual. La idea de los niños era estupenda para poder ver los instrumentos en directo. Además el blog me permite crear información vía web adicional. Así que ¡Adelante!

Ahora introduciré los vídeos en los que aparecen tocando sus instrumentos. Por respeto a que el alumnado es menor de edad – aunque el cole dispone de permisos para realizar grabaciones – no aparecen las caras de los alumnos. El trabajo pendiente que me queda, es añadir información sobre los instrumentos musicales que ellos tocan… y eso me llevará un poquito de tiempo…
Espero que os gusten las grabaciones.



Kanon / Canon

Canon / Kanona:
Joan den astean, 5.mailakoekin canon forma aztertu genuen. Lehenik eta behin adibide batzuk abestu genituen, eta gero txirulan aritu ziren horren esanahia errazago ulertzeko. Egun horretan grabatutako bideoa zinzilikatuko dut, zuek entzun ahal izateko.

    Canon/ Kanona: Forma musikala. Esanahi zehatza hauxe da: ahots batek bestea imitatzen du.

Canon:
La semana pasada trabajamo con los de quinto la forma musical conocida como “Canon”. Primero y para comprender y sentir el concepto cantamos canciones que tiene esa forma y también tocaron una partitura con la flauta. Aquí os dejo un vídeo para que podais escucharlo.
Canon: significa la estricta imitación de una voz por parte de la otra.
HISTORIAN ZEHAR…
Kanon forma musikalak musika monodiko herrikoian hastapena du. “Summer” Kanon ingelesa XIII. mendean idatzi zen, eta da lehengoa kontserbatu dena. Ingalaterran ez ezik, Frantzian eta Italian ere hedatu zen forma hau: Chasse eta Caccia izenak harturik. Musikarien artean hauek dira forma hau erabili dutenak: Bach, Haydn, Mozart, Pachelbell.
A LO LARGO DE LA HISTORIA:
La forma musical Canon tiene su origen en la música monódica popular. El primer canon que se conserva data del siglo XIII, es ingles y se titula “Summer”. Además de en Inglaterra la forma canon se desarrolló y se extendió por otros países como Francia o Italia, donde toman los nombres de Chasse y Caccia respectivamente. Entre los músicos má representativos que utilizan esta forma de composición destacan: Bach, Haydn, Mozart, Pachelbel.

  



Hamachidori / Japon

Ongaku:
Japoniarrek musika esateko “Ongaku” diote. Joan den ostegunean eskolako haur hezkuntzakoak kontzetura joan ziren. Horretarako kanta bat ikasi zuten, eta hainbat ariketa eta jarduera ezberdina egin zuten gelan. Kontzertu hau Eskola Kontzertuak zikloaren barruan eskeini ziguten. Eskola kontzertu hauek umeei kontzertu zuzenean ikusteko aukera ematen die urtero. Oso interesgarria eta baliogarria dira ekintza motako hauek musika gelarako, musika tresnak, musikariak, eszenatokia… zuzenean ikusteko aukera paregabea dugulako. Umeak primeran pasa zuten, eta Japonera bidaiatu ziren, batzuk ametsetan… Txirula, arpa eta “taiku”a – danborra – izan ziren nagusi. Orain bi bideo zinzilikatuko ditut umeek ikasitako kanta hori zuek entzun ahal izateko. Bideoak ez dira kontzertukoak, jakina! Espero dut zuen gustukoak izatea!

Ongaku:
En japones música se dice Ongaku. El jueves pasado los alumnos de infantil asistieron a un concierto en el que escucharon música relacionada con este pais. El concierto está dentro de Los Conciertos Escolares, que tenemos ocasión de ver y escuchar todos los años. Es una oportunidad estupenda para ver a músicos, instruementos, cantantes en directo. Os dejo un par de vídeos con la canción que los niños aprendieron para el concierto. Se escuha en uno la flauta y en otro la letra y voz. Los instrumentos principales de ese concierto fueron: la flauta travesera, el arpa y el “taiku” – tambor-.
Los vídeos no son del día del concierto, no sería legal. La letra es de Ana Hernández.






Gorputza dantzan!

Egun osoa dantzatzen ibili gara musika gelan.
Goizean haur hezkuntzako tailerrak izan ditugu. Ordu hauetan orain arte landutako kantak birpasatu ditugu, “Dulun dulun joale” dantza egin dugu, beste bi kanta berri hasi gara lantzen…goiz osoa mugimenduan. Gero 1. mailakoekin “Txinatar dantza” egin dugu, Tchaikovskyrena. Asko gustatu zaie, ea grabatzerik dugun zuek ikusi ahal izateko.
Arratsaldean “Pentagrama enea” ipuina landu dugu, eta pentagraman bizi diren biztanle batzuk ezagutu ditugu: Solen ikurra, Solferino Alkatea, Mikel Minali…”Izan nahi nuke alkate, pentagramkoa, Sol izena dut eta bizi naiz bigarren pisuan ai ai ai……” Eta bukatzeko 3. mailakoekin beste jardueren artean”San Petrike” dantza egin dugu. Ze egun polita!!

¡A mover el esqueleto!
Hoy hemos pasado todo el día bailando. En los talleres de infantil además de recordar canciones ya trabajadas anteriormente hemos empezado con alguna nueva y han bailado. En primero le tocaba el turno a “La danza china” del ballet “El Cascanueces”, a quien puso música el compositor P.I. TChaikovsky. Por la tarde con los de segundo hemos conocido a algunos de los personajes del “Pentagrama”: Solferino alkatea, Solen ikurra, Mikel Milani….y para terminar con los de tercero, entre otras actividades hemos bailado “San Petrike”. ¡Ha sido un día muy bonito!

Etta James

Etta James:
Larunbata honetan Estatu Batuetan Etta James abeslaria hil zen. 
Abeslari hau musika estilo ezberdinetan murgildu zen, esate baterako: rockand roll, R&B, jazz, gospel, soul. Orain bideo pare batzinzilikatu nahi dut, zuek entzun ahal izateko.

Joan den ostiralean ikasle batek bere tristura adierazi zuen gelan. Zergatiak ez ziren beharrezkoak, soilik lagun batzuk ondoan izatea behar zuen ikasle honek. Pertsona guztiek sentimenduak ditugu, askotan triste gaude, beste askotan alai.. Batzuetan tristura konpartitzea zaila da. Lagunen artean errazagoa da. Nire ustez musika ere bide ona da hobeto sentitzeko. Ea ba gustuko dituzuen bideoak.

Etta James:
Este fin de semana ha fallecido en Estados Unidos Etta James. Cantante que se expresó en diferentes estilos musicales como pueden ser: el gospel, el jazz, el blues, el R&B.. Os dejo un par de vídeos para que disfruteis.
El anterior viernes un alumno en la hora de música se sentía triste, y necesitaba un amigo o varios/as con los que estar. Sin ser necesario saber el por qué de su tristeza, me dí cuenta de lo difícil que es para todos nosotros, incluidos los alumnos – quienes no son máquinas – el día a día, sobretodo si hay penas de por medio.Todo se mejora con las amistades cercanas… y por mi parte con buena música, asi que espero que disfruteis.